A JÁTÉKRÓL RÖVIDEN

Demokrácia, aktív állampolgárság, társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás… Gyakran használt szavak, néha elcsépeltnek tűnnek, néha hiányoznak, néha az emberek (mi) nem értik mi közük hozzájuk. Egy csoportnyi fiatal arra kereste a választ, hogyan lehetne ezekkel szórakoztatóan, de mégis komolyan foglalkozni. Így jött létre a miEGYmás - a demokratikus közösségek társasjátéka. A játékosok cselekvő állampolgárként néznek szembe az egész közösséget, vagy annak egy-egy tagját érintő problémákkal. Kialakítják a saját együttműködésük kereteit, érvelnek, vitatkoznak, konszenzust keresnek. Megtapasztalhatják a részvétel erejét, beláthatják a saját maguk és mások iránt vállalt felelősség fontosságát. Mindez azt eredményezi, hogy egy valódi részvételi demokráciát hoznak létre.


HÁTTÉR, KONCEPCIÓ




ÖTLETEK PEDAGÓGUSOKNAK
hamarosan...

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GY.I.K.)


Vannak témák amelyekről nem rendelkezik a szabálykönyv, ezekre a játékfejlesztők vagy nem gondoltak, vagy tudatosan hagyták nyitva. A demokratikusan működő közösségek egyik alapja, hogy közösen, optimális esetben konszenzus, vagyis mindenki egyetértése alapján, maguk alakítják ki a szabályaikat, az együttélés kereteit. A miEGYmás játékban is lehetősége van erre az állampolgároknak. A játékosok döntik el, hogy ki kezd: aki a legfiatalabb, vagy aki a legnagyobbat dobja, vagy épp a legkisebbet, vagy aki legmesszebbről jött, vagy akinek a legtöbb szendvicse van, stb. Azt is ők döntik el, hogy meddig tart a játék. Lehet hogy addig, amíg az egyvalaki, (vagy mindenki?) körbeért az 52 mezőn (lehet hogy ez 52 hét, vagyis 1 év?), vagy addig amíg a csapat egy bizonyos szintre ér a csúszkán, vagy valami egészen más. Kell egy bankos/játékmester, aki az erőforrásokat és a kártyákat kezeli, vagy nem? Ki olvassa fel az infokártyát: bárki, a jobbra/balra/szembe ülő? Legyen verseny az infokártyáknál és bárki mondhassa a jó választ és ő kapja az erőforrást, vagy legyen kooperáció és a többiek segítenek, de az erőforrás azé, aki a mezőre lépett? Előfordulhat az is, hogy egy meglévő szabály nem tetszik, nincs értelme, unalmassá teszi a játékot. A KÖZÖSSÉGNEK JOGA ÉS LEHETŐSÉGE VAN VÁLTOZTATNI, DE CSAK EGYÜTT!        

Hogyan lehet erőforrást szerezni?

Hogyan növekszik a tapasztalat?

Ki mondja ki a végső döntést egy akcióról?

Hányan vehetnek részt egy megoldásban?

Ki kezd?

Mikor van vége a játéknak?

Mi van akkor, ha valamiről nem rendelkezik a szabálykönyv?

HOGYAN JUTHATOK HOZZÁ A TÁRSASJÁTÉKHOZ?
  • korlátozott mennyiségben postai utánvéttel megrendelhető az alapítványtól, érdeklődni az emberseg.erejevel@gmail.com címen lehet
  • a készletek elfogytával, 8.000 Ft + postaköltség áron megrendelhető a játék az előbbi e-mail címen
  • a nyomdakész verzió ingyenesen letölthető, a letöltési linket az emberseg.erejevel@gmail.com címen lehet igényelni, melyet válaszlevélben fogunk elküldeni.

    A miEGYmás - a demokratikus közösségek társasjátéka  a Nemzeti Tehetség Program támogatásával jött létre, a „Nem hősök, felelősök! - társasjáték fejlesztés önkéntességről és társadalmi felelősségvállalásról” című, NTP-FTH-16-0040 azonosítójú pályázat keretében.

    A projektben résztvevő fiatalok: Aldorfai Zoé, Aradi Hanga Zsófia, Füvesi Luca, Füsti-Molnár Enikő, Horváth Blanka
    A játékfejlesztésben részt vettek: Csernus Fanni, Gebei Gergő, Géczy Dorottya, Kovács Lídia, Mádi Bianka, Pintér Emese, Rimai Dávid, Szalóki Réka
    A fejlesztés koordinátora: Nyirati András

     

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése